Od 237 mln do 345 mln zł wynoszą oferty firm, które starają się kontrakt na budowę nowej drogi, łączącej ulicę Warszawską z Krakowską w Rzeszowie.
Do przetargu zgłosiło się aż 8 firm. Najniższa z ofert wynosi niespełna 237 mln zł – złożyło ją Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Kolejna to propozycja firmy Strabag – 262 mln zł, następna Antex II – 266 mln zł.
Te dwie oferty w niewielkim stopniu przekraczają przygotowaną w budżecie Rzeszowa pulę pieniędzy – 258 mln zł, z czego 250 mln zł pochodzi z budżetu państwa, a 8 mln zł to pieniędzy z budżetu miasta.
Najwyższa oferta złożona do przetargu wynosi 345 mln zł. – Analiza ofert pod kątem formalnym już się rozpoczęła. Wybór wykonawcy ma nastąpić jeszcze tej wiosny – poinformował Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Nowa droga połączy ul. Warszawską z Krakowską i – jak twierdzą urzędnicy – świetnie skomunikuje serce gospodarcze Rzeszowa – strefę Dworzysko. Częścią inwestycji będzie budowa ok. 300-metrowego wiaduktu.
– To będzie największa od lat inwestycja drogowa w Rzeszowie – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. Ma być gotowa w ciągu 41 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.
Nowa trasa będzie miała ok. 4 km długości i po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Rozpocznie się w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Krogulskiego. Tam powstanie potężny wiadukt, który przebiegał będzie zarówno nad Warszawską, jak i też dwoma liniami kolejowymi.
Następnie droga zostanie poprowadzona w kierunku północno-zachodnim, do ul. Technologicznej, która znajduje się na terenie strefy przemysłowej Dworzysko.
Kolejną częścią inwestycji jest budowa połączenia od ul. Technologicznej do ul. Biznesowej. Trzecim elementem jest przebudowa skrzyżowania ulic Krakowskiej i Chmury oraz odcinka ul. Krakowskiej o długości ok. pół kilometra.
Inwestycja obejmuje także budowę nowych skrzyżowań, dojazdowych jezdni wzdłuż drogi głównej, zatok autobusowych, obustronnych chodników i dróg rowerowych wraz z przejściami dla pieszych, odwodnienia i oświetlenia ulicznego.